top of page

האתגר האמיתי הוא התמדה


החודש נגמר, והמינוס ממשיך לגדול, למרות שכל חודש מחדש אתם מבטיחים לעצמכם שהחודש תוציאו פחות, זה לא הולך לכם. האתגר האמיתי הוא להצליח להתמיד בניהול הכסף שלכם.

מה כן יכול לעזור לכם להתמיד ולהתחיל לקחת שליטה על הכסף שלכם?

בחרו את הדרך שתתאים לכם

הגעתי למשפחה שכבר ניסתה לצאת מהמינוס פעם אחר פעם ללא הצלחה, הבנתי שהם פועלים בשיטת המעטפות (בתחילת החודש מוציאים מזומן, מחלקים למעטפות ואיתו מתנהלים כל החודש), אבל כל כמה חודשים הם מרגישים שזה חונק אותם וחוזרים לגהץ באשראי בלי לחשוב עד ששוב אין ברירה וחוזרים להתנהל עם מעטפות.

המשפחה הזאת לא הצליחה לעמוד בתקציב לאורך זמן מכיוון שבחרה בשיטה שלא מתאימה לה ולכן הכניסה את עצמה מראש למעגל של כישלון.

טבלאות אקסל, אפליקציות או שימוש במזומן אלו רק חלק מהדרכים לנהל תקציב חודשי. כדי לעמוד בניהול התקציב לאורך זמן חשוב לבחור את הדרך שתתאים לכם.

קחו את השליטה לידיים שלכם

יכול להיות שאתם פותחים את חשבון הבנק שלכם כל יום, יודעים בדיוק על מה הוצאתם, אבל בסוף החודש שוב ההוצאות גדולות יותר מההכנסות.

ניהול הכסף שלכם זה לא אומר רק לדעת כמה הוצאתם וכמה הכנסתם. משמעות ניהול הכסף שלכם היא להיות מודעים ליכולות שלכם ולהחליט כמה להוציא וכמה לחסוך. לקבוע מראש את הסכום שתוציאו בסופר, על בגדים או מסעדות. רק ככה תוכלו לקחת את השליטה לידיים שלכם ותגיעו לסוף החודש בלי הפתעות.

תחיו את החיים, תחסכו לעתיד

באחת המשפחות שליוויתי סיפרה לי האישה כי כל פעם הייתה מונעת מעצמה כמה חודשים לקנות בגדים כי היא יודעת שאין להם כסף, אבל אז הייתה נשברת ומוציאה בלי חשבון.

חיסכון זה לא הימנעות, מעטים האנשים שהימנעות מוחלטת תחזיק אצלם לאורך זמן. אי אפשר רק לחסוך במחשבה שצריך שיהיה לעתיד. אני בטוחה שגם אתם עובדים קשה, רוצים לחיות את החיים וליהנות מהכסף שלכם עכשיו. כדי לחסוך לא חייבים להימנע, אבל כן צריך לחיות בשליטה ולקבוע סדרי עדיפויות ברורים.

השקיעו זמן כדי לדעת עוד על הכסף שלכם

מחקרים מראים שככל שגדל זמן ההשקעה ברכישת ידע פיננסי כך גדל השיפור במצב הכלכלי.

ניהול תקציב דורש ידע פיננסי, השקיעו כל פעם מעט זמן כדי ללמוד משהו חדש. הידע הזה ייתן לכם את היכולת לעשות החלטות פיננסיות נכונות וישרת אתכם בהתנהלות נכונה מול הבנק, מול חברות האשראי וחברות הביטוח. ידע פיננסי יוביל אתכם גם לנהל נכון את הנכסים הגדולים שיש כמעט לכל אחד מאיתנו והם בעלי השפעה רבה על העתיד שלנו – פנסיה וקרן השתלמות.

ניהול הכסף שלכם זה הרבה יותר מהכנסות והוצאות. הניהול זה היכולת לחיות בשליטה, לבחור מה חשוב לכם בחיים, לחסוך לעתיד ולא פחות חשוב זה לחיות את החיים ולהנות מהם.

רוצים לעשות שינוי בניהול הכסף שלכם? צרו קשר והצטרפו לתכנית ליווי כלכלי למשפחה.

bottom of page