top of page

איך לעבור את החגים בלי לרוקן את חשבון הבנק

מרגישים שהגעתם לא מוכנים לחופש הגדול והחגים המתקרבים כבר מאיימים להטביע אתכם במינוס? זה הזמן ללמוד איך להתכונן כלכלית לשנה הבאה (כן, זה מגיע כל שנה) ולהפסיק להיות מופתעים מההוצאות הגבוהות. בינתיים יש הרבה מה לעשות כדי לעבור את התקופה הקרובה עם כמה שפחות הוצאות.

סיומו של החופש הגדול כבר נראה באופק, והשגרה שהורים כה רבים מחכים לה תופר במהרה על ידי חופשות החגים. ההוצאות הרבות של החופשה ופתיחת שנת הלימודים לא מקלות על העומס של התקציב המשפחתי והנה החגים כבר בפתח.

החגים מתאפיינים בהוצאות גדולות מהרגיל, ארוחות רבות ואירוח שדורשות קניות גדולות משמעותית, קניית בגדים חדשים וכמובן טיולים ובילויים אחרים. איך בכל זאת איך תצליחו להקל על חשבון הבנק ולחסוך בהוצאות?

  1. הגדירו מראש תקציב שתוכלו לעמוד בו ותתנהלו על פיו.

  2. תכננו את התפריט וצרו רשימת קניות ממוקדת לתפריט, כך תוכלו להבטיח שתקנו רק מה שיהיה לכם שימושי.

  3. המבצעים בדרך כלל מתחילים כשבועיים לפני החגים, עשו השוואת מחירים באינטרנט ובדקו היכן יהיה ניתן לרכוש את הסל הזול ביותר.

  4. לכו לקניות מספיק זמן לפני החג ואל תחכו סמוך לחג כאשר החנות עמוסה ואתם לחוצים בזמן, כך תוכלו להיות רגועים יותר ולעשות קניה חכמה על פי התכנון המוקדם.

  5. בדקו מה הפער בין הזמנה באינטרנט לקניה בחנות הזולה, בקניה באינטרנט קל יותר שלא לקנות דברים שלא צריך, אז לפעמים זה כדאי.

  6. העדיפו קניה גדולה ומרוכזת והימנעו עד כמה שניתן מהשלמות בחנות המכולת הקרובה- לרוב יקר שם יותר, וכל פעם קניית כמה מוצרים קטנים מצטברים לסכומים גדולים וקשה לעקוב אחריהם.

  7. חברות רבות מעניקות לעובדיהם תלושים לחג, נתבו את השימוש בתלושים לצרכי החג והתייחסו אליהם ככסף לכל דבר ולא כמתנה שאפשר לפזר.

  8. לקראת החגים נהוג להתחדש בבגדים, וחנויות האופנה מנצלות זאת ולפני החגים כל המחירים בשיאם. ממש עכשיו עוד ניתן למצוא בגדים במחירי סוף עונה, תקנו עכשיו ותשמרו אותם לתקופת החגים ותצליחו לחסוך מאות שקלים. ואם לא הספקתם, חכו קצת ותוכלו לקנות באותו מחיר פי כמה בגדים.

  9. אין צורך לקנות את הקערה הכי יקרה בחנות לחמות, לסבתא ולדודה, אפשר גם לתת מתנה סמלית לכבוד השנה החדשה כמו לוח שנה פשוט עם תמונה משפחתית.

  10. הצורך להעסיק את הילדים בחופש עלול לגרום להוצאות רבות, קיימים לא מעט רעיונות בילויים חינמיים, חפשו אותם!

אמנם בדרך כלל קשה לנו לחשוב יותר מדי קדימה, אך זכרו שהתכנון לטווח הארוך והקצר הוא מרכיב חשוב מאוד של התנהלות נכונה בכלכלת המשפחה.

על מנת להוזיל את העלויות התחילו מעכשיו להתכונן ואל תחכו לרגע האחרון, כי כנראה שעד החגים הכסף לא יצמח בחשבון הבנק.

בתפילה לשנת פרנסה טובה

.זה הזמן ללמוד להתנהל נכון ולקבל את הכלים המקצועיים לתכנון כלכלת המשפחה

,השאירו הודעה באתר או צרו קשר במספר הטלפון/מייל

מחכה לשמוע מכם!

bottom of page